• אנגלית
  • רוסית
  • ערבית
  • עברית
דום נשימה בשינה

היחידה לדום נשימה בשינה

מהו דום נשימה בשינה?

הפרעות נשימה חסימתיות בשינה מהוות מנעד שמתחיל בנחרה וממשיך עד דום נשימה בשינה על דרגות החומרה שלו. הסיבה העיקרית להפרעת נשימה חסימתית בשינה היא ירידה חריגה בטון (טונוס) של שרירי הלוע והגרון במהלך רבדי השינה העמוקים. בילדים, נגרמת החסימה לרוב בשל גודל חריג של האדנואיד (השקד השלישי) או שקדי החך. המונח "דום נשימה בשינה" אינו כרוך בהפסקת נשימה לאלתר, כמו שלעיתים מפרשים בטעות. המונח הנ"ל מתאר מצב בו הנשימה נפסקת למשך מספר שניות, עד להתחדשותה. כאשר מצב זה חוזר על עצמו פעמים רבות במשך השינה, קיימת לכך השלכה תפקודית ובריאותית משמעותית ביותר. אדם הסובל מדום נשימה בשינה מתעורר עייף, נוטה להירדמות במהלך היום ומתקשה לתפקד. בטווח הארוך, כרוך דום נשימה בשכיחות מוגברת של יתר לחץ דם, מחלת לב, אירועים מוחיים, ירידה כללית בתפקוד, ירידה קוגניטיבית, פגיעה בריכוז ואף פגיעה בתפקוד המיני.

בדיקה ואבחון

מטבע עיסוקם של רופאי א.א.ג באזורי הנשימה העליונים, מתנקזים אליהם רבים מהלוקים בהפרעות נשימה חסימתיות בשינה. תפקידו של רופא א.א.ג בליקוי המתואר הוא להאזין למטופל, לאבחן אותו, לבצע בדיקה יסודית ולהציע דרכי טיפול. התשאול צריך לכלול את טיב התלונה, עוצמתה והשפעתה על מכלול חייו האישיים, החברתיים והמקצועיים של המטופל. הבדיקה כוללת:

1.      בדיקת א.א.ג מלאה, כולל בדיקה אנדוסקופית לדרכי הנשימה.

2.      בהתאם לצורך - ביצוע מעבדת שינה במכון או בבית.

3.      בהתאם לצורך - איתור מיקום החסימה המדויק באמצעות בדיקה אנדוסקופית בעת השינה.

מגוון טיפולים אפשריים: החל מהמלצות "שמרניות" כמו הפחתת משקל, התקני פה ומסיכה המזרימה אוויר בלחץ דרך האף (CPAP) ועד ניתוחים כמו פלסטיקה של החך הרך, הקטנת בסיס הלשון ושיפור נשימת האף (במידה ולא חל שיפור מהטיפולים השמרניים). בילדים, במרבית המקרים מגיעה ההקלה לאחר ביצוע כריתת האדנואיד ו/או השקדים. אדם הפונה אל המרפאה מופנה תחילה לאחד מהרופאים המוזכרים. ע"פי הצורך, נקבעת בדיקת רופאי מרפאה נוספים ומתבצע דיון משותף על דרכי הפעולה השמרניות או הניתוחיות. במידה שנקבע הצורך בניתוח מורכב, הניתוח יתקיים בשילוב כל הרופאים הרלוונטיים.

טכנולוגיה מתקדמת

לרשות הרופאים, הן במרפאה והן בחדר הניתוח, עומדים הציוד והטכנולוגיות המתקדמים ביותר (השיטה הספציפית מותאמת באופן אישי לכל מטופל בהתאם לצורך):

  • רובוט דה וינצ'י - מגביר את הדיוק, הבטיחות והיעילות, כאשר יש צורך בהקטנת בסיס הלשון.
  • קוצב לשריר הלשון – המותקן בצוואר
  • coblation laser
  • microdebrider

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
personal
simpotms
departments
acf
Filter by Categories
dep3
Departments
ללא קטגוריה
מאמרים

כתובתנו

סניף ראשי: בית החולים אסותא, הברזל 20, קומה 1, רמת החייל, תל אביב
סניף הברזל ומכון השמיעה א.ר.ם H.EAR: הברזל 5 א', קומה 5, רמת החייל, תל אביב

שעות הפעילות שלנו

ראשון - חמישי

08:00 - 21:00

שישי

08:00 - 13:00