• אנגלית
  • רוסית
  • ערבית
  • עברית

בלוטות לימפה נפוחות בצוואר אצל ילדים

לא מעט ילדים סובלים מבלוטות לימפה מוגדלות עקב זיהומים ומחלות, ומדובר במצבים החולפים מעצמם או עם טיפול אנטיביוטי. יחד עם זאת, קיימת חשיבות גדולה להגעה לאבחון מאחר שבלוטות מוגדלות בצוואר עלולות גם להעיד על מחלה ממאירה.
בלוטות לימפה נפוחות בצוואר ילדים, הינה בתופעה שכיחה מאוד הקשורה למערכת הלימפטית. זוהי מערכת המשחקת תפקיד חשוב במערך החיסוני של גופנו ותורמת למלחמה בזיהומים ומחלות. הבלוטות עצמן מצויות במספר מקומות בגוף, לרבות בבטן, במפשעה, בבית השחי ובצוואר, וישנם מרכיבים נוספים של המערכת הלימפטית המצויים באזורים אחרים בגוף.

מדוע הבלוטות נפוחות?

ברוב המכריע של המקרים, בלוטות לימפה מוגדלות בצוואר ילדים מהוות מצב שפיר שנוצר עקב זיהומים שהמערכת הלימפטית מגיבה אליהם. מדובר בזיהומים הפוגעים בבלוטה עצמה או במקומות סמוכים, כאשר הטיפול כולל לעיתים נטילת אנטיביוטיקה. יחד עם זאת, במקרים נדירים למדי עלולה הגדלת הבלוטות להעיד על לימפומה, שהינה מחלת סרטן הפוגעת בילדים ובהחלט עלולה להיות מסוכנת. בדומה לסוגים אחרים של סרטן, גם כאן מדובר בהתרבות מהירה ובלתי מבוקרת של תאי הגוף, ובמקרה הזה תאי הלימפה. ישנם מספר סוגים של לימפומה העלולים להופיע באזורים רבים בגוף עקב פרישתה הרחב של המערכת הלימפטית.

חשיבותו של האבחון

כאמור, ברוב המכריע של המקרים מדובר במצב שפיר, אך עקב הסיכון ללימפומה חשוב מאוד לבצע אבחון ביחידת א.א.ג ילדים של מרכז א.ר.ם. מדובר באבחון הכולל בין היתר תשאול מקיף של ההורים אודות בריאותו של הילד ובדיקות הקשורות לתפקוד הכבד, הכליה, ספירת דם ועוד. יש לציין כי לעיתים תידרש גם בדיקת דימות לבחינת מצבה של הבלוטה ולשלילת בלוטות מוגדלות אחרות.


רופאים מטפלים

מתוך מגזין א.ר.ם

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
personal
simpotms
departments
acf
Filter by Categories
dep3
Departments
ללא קטגוריה
מאמרים