• אנגלית
  • רוסית
  • ערבית
  • עברית

מירית וקנין מ"הישרדות" נותחה להסרת יבלות ממיתרי הקול

29.7.2010 פרופ' יונתן להב

פורסם באתר "News 1".

ד"ר יונתן להב, מומחה בתחום הטיפול בגידולי מיתרי הקול בבית החולים 'קפלן': "השימוש המאומץ של מירית בקולה תוך כדי פעילות גופנית במסגרת התוכנית 'הישרדות' וכמדריכת אירובי – הסיבה להחמרה משמעותית במצבם של מיתרי הקול" מירית וקנין: "אני קוראת לכל מי שקולו הוא פרנסתו לא להזניח ולבוא להיבדק".

מירית וקנין, ה"נשמאמי הלאומית", המשתתפת בימים אלו בתוכנית "הישרדות: אוהדים נגד שורדים" בערוץ 10, הגיעה השבוע לביקורת לאחר שעשתה לאחרונה ניתוח להסרת יבלות ממיתרי הקול במחלקת אף אוזן וגרון בבית החולים 'קפלן' ברחובות.

המנתח, ד"ר יונתן להב, הקים בשנה האחרונה שירות חדש בשיתוף אמ"י שמטרתו טיפול שוטף באנשי בידור, זמרים ושחקני תיאטרון אשר משתמשים במיתרי הקול ככלי מרכזי ומשמעותי ביותר לתפקודם ופרנסתם וחושף אותם בסיכון גבוה לגרימת נזקים במיתרי הקול.

מירית סיפרה כי הגיעה למרפאה בלוד עם צרידות קשה בדחיפתה של אימה ובמקרה פגשה את מומחה מיתרי הקול, ד"ר יונתן להב, שמאז מלווה אותה לאורך כל הדרך. "ראיתי מולי אדם מדהים עם רגישות יוצאת דופן. הוא הבין את החשיבות המכרעת שיש לשימוש בקול שלי, הן בטלוויזיה והן כמאמנת כושר. הוא קיבל החלטה לאור המצב שחייבים לבצע את הניתוח ואחרי חודש כבר הייתי על שולחן הניתוחים".

ד"ר יונתן להב, שבמהלך התמחותו בבוסטון הכיר את ספי ריבלין ובין השניים נוצר קשר מיוחד, אמר כי מירית הגיעה אליו לבדיקה עם צרידות קשה שהחמירה בשנה האחרונה על-רקע עיסוקה כמדריכת אירובי ומשתתפת בתוכנית 'הישרדות', בשניהם נדרש שימוש קולי מוגבר ומתפרץ תוך כדי פעילות גופנית. "במהלך בדיקה שהייתה לאחר חזרתה מצילומי 'הישרדות' נצפו יבלות גדולות ונוקשות על מיתרי הקול. בדרך כלל ההמלצה היא מנוחה קולית. במקרה שלה מדובר היה ביבלות שלא נספגות מעצמן וגם לא ניתן היה להגביל אותה לצמצום כמות הדיבור. לכן, ביצענו בהצלחה ניתוח במיתרי הקול כדי לשפר את קולה כך שתוכל להמשיך בקריירה ללא הפרעה".

הביקורת הייתה תקינה לחלוטין. מירית תמשיך לבקר בבית החולים אצל קלינאית תקשורת בזמן הקרוב. "קולה נשמע מצויין, ואנו גאים בכך", ציין ד"ר להב.

ד"ר יונתן להב המליץ לאנשים שעוסקים במקצועות המדיה והבמה ומרגישים חספוס בקולם, בפרט כאלו המשלבים פעילות גופנית עם דיבור מאומץ, להגיע למרפאה ולהיבדק. "זה יכול לשפר מאוד את הקול – ובמקרים מסוימים אף להציל חיים".

מירית נראתה מחויכת היום. "לא יכולתי לבקש צוות יותר טוב מזה שבחרתי ב'קפלן'. ד"ר להב לא בכדי נבחר לטפל באנשים שקולם הוא פרנסתם. הוא רופא רגיש ונעים הליכות. תודה לבורא עולם שהביאני אליו, ממש במקרה". מירית קוראת לחבריה למקצוע לא להזניח בעיית צרידות. "אני ממשיכה במשימות שעוד עומדות לפניי עם קול צלול יותר, ובהרגשה נפלאה".

שתף

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
personal
simpotms
departments
acf
Filter by Categories
dep3
Departments
ללא קטגוריה
מאמרים

בכתבה: