• אנגלית
  • רוסית
  • ערבית
  • עברית

ניתוח מחיצת אף- החלמה, סיכונים ותופעות לוואי

החלמה והתאוששות מניתוח מחיצת האף

ניתוח מחיצת האף נדרש במקרים של קושי בנשימת האף בעקבות סטייה של המחיצה, ו/או קונכיות מוגדלות, דבר המוביל לחסימה מלאה או חלקית, חד או דו צידית. מדובר בניתוח המבוצע תחת הרדמה כללית שלאחריה עובר הפציינט לחדר התאוששות למשך כשעה, ובהמשך למחלקת אשפוז אף-אוזן-גרון. ביום המחרת משתחררים הביתה בתחושה סבירה, לרוב ללא טמפונים. יחד עם זאת, עשויים להופיע גלדים והפרשות דמיות מועטות, כאבי ראש לא חזקים, קושי בנשימה אפית וחולשה, תופעות שעשויות להתגבר מעט לאורך השבוע הראשון וניתן לטפל בהן עם משככי כאבים רגילים. במידה שאכן נעשה שימוש בטמפונים מוציאים אותם כעבור כשלושה ימים, שלאורכם האף אטום לחלוטין.

הנחיות לימים שאחרי הניתוח

אחרי ניתוח מחיצת אף החלמה עשויה לכלול נטילת אנטיביוטיקה ו/או תרופה מעודדת קרישה. בכל מקרה, מומלץ שלא לבצע פעילות גופנית מאומצת, לטוס או להיחשף לטמפרטורות גבוהות במהלך 14 הימים שלאחר הניתוח. כמו כן, קיימת הנחיה לשטוף עם מי מלח את חלל הפה לאורך ששת השבועות הראשונים. כעבור כ- 14 יום חוזר המטופל למרפאה לצורך ניקוי אנדוסקופי ובדיקת תקינות, ולאחר חודשיים יש להגיע לבדיקה נוספת.

סיכונים בניתוח מחיצת אף

כמו בכל התערבות כירורגית, קיימים במהלך ניתוח מחיצת אף סיכונים מסוימים. מדובר בסיכונים נדירים הכוללים שינוי בצורת האף עקב כריתה נרחבת מדי, וכן דימומים חוזרים וגלדים עקב התנקבות פנימית של מחיצת האף.

כמה מילים על היחידה

יחידת ניתוחים אנדוסקופים של האף, סינוסים ובסיס הגולגולת עוסקת בטיפול ניתוחי ותרופתי בחסימה של נשימה אפית. מדובר בבעיות הנובעות ממצבים כגון סטייה של מחיצת האף וקונכיות מוגדלות, סינוסיטיס פטרייתית, חוזרת או כרונית. כמו כן, היחידה מבצעת טיפולים בחסימת דרכי הדמעות, גידולים בסינוסים ובלט של בלוטת העין, ועובדת בשיתוף פעולה עם פלסטיקאי, נוירו-כירורג, מנתח פה ולסת וכירורג ארובת העין בהתאם לצורך.

לעמוד היחידה לחץ כאן

כתובתנו

סניף ראשי: בית החולים אסותא, הברזל 20, קומה 1, רמת החייל, תל אביב
סניף הברזל ומכון השמיעה א.ר.ם H.EAR: הברזל 5 א', קומה 5, רמת החייל, תל אביב

שעות הפעילות שלנו

ראשון - חמישי

08:00 - 21:00

שישי

08:00 - 13:00