• אנגלית
  • רוסית
  • ערבית
  • עברית

ניתוח מחיצת אף סוטה

מחיצת אף סוטה יכולה לגרום לקושי בנשימת האף, עם חסימה חלקית או מלאה שעשויה להחמיר בעת שכיבה ולהשתנות בין הצדדים. כמו כן, במקרים רבים קיימות תלונות על שימוש נרחב בטיפות להפגת הגודש שעלולות לגרום להתמכרות.

כמה מילים על מחיצת האף

מחיצת האף עוברת לעומקו של האף, מחלקת אותו לשני חללים וחשובה ליציבותו. שני צדדי המחיצה מצופים ברירית שהינה רקמה דקה, ואילו שלד המחיצה שעשוי מעצם וסחוס קובע עד כמה עקומה היא תהיה. כאמור, בנסיבות שונות כמו חבלה לאף או בעקבות ניתוח פלסטי עשויה להתרחש סטייה של המחיצה, הגורמת לחסימה מלאה או חלקית של האף בצד אחד או בשני הצדדים.

כיצד מבצעים את הניתוח?

ניתוח אף למחיצה עקומה מבוצע תחת הרדמה כללית ונמשך בין 45 ל- 75 דקות כתלות במורכבותו. בתחילת הניתוח מחדירים אנדוסקופ דרך הנחיריים כדי שניתן יהיה לראות על הצג את התמונה הפנימית. בעוד הוא מתבונן במסך, המנתח מפריד בעדינות רבה ובלי חתכים חיצוניים את הריריות שעוטפות את שלד המחיצה, מיישר את העצם או הסחוס, או לחילופין כורת חלקים עודפים או מוציא ומחזיר את החלקים לאחר עיצוב מחדש. בהמשך מצמידים בחזרה את הריריות למחיצה הישרה ולרוב תופרים אותה עם שני תפרים. יש לציין כי בדרך כלל אין צורך בחבישת טמפונים לאחר שהניתוח מסתיים.

כיצד מתכוננים לניתוח?

לפני ניתוח מחיצת אף עקומה יש להגיע למרפאה לצורך בדיקה אנדוסקופית, כאשר במקרים מסוימים יופנה המטופל גם ל- CT של הסינוסים. כמו כן, יש לבצע בדיקת רופא מרדים, בדיקת דם הכוללת תפקודי קרישה, ולעיתים גם צילום חזה ו-א.ק.ג.

לעמוד היחידה נא ללחוץ כאן

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
personal
simpotms
departments
acf
Filter by Categories
dep3
Departments
ללא קטגוריה
מאמרים

כתובתנו

סניף ראשי: בית החולים אסותא, הברזל 20, קומה 1, רמת החייל, תל אביב
סניף הברזל ומכון השמיעה א.ר.ם H.EAR: הברזל 5 א', קומה 5, רמת החייל, תל אביב

שעות הפעילות שלנו

ראשון - חמישי

08:00 - 21:00

שישי

08:00 - 13:00