• אנגלית
  • רוסית
  • ערבית
  • עברית

ביום רופא, בלילה פסל: התחביבים המפתיעים של הרופאים

9.7.2017 ד"ר יואב לייסר ד"ר משה חייצ‘יק

פורסם באתר "Ynet".

הם גולשים על גלים, מפסלים, מצלמים, כותבים ושרים. שמונה רופאות ורופאים, אחיות ואחים, ורוקח אחד, מספרים על דרכים ייחודיות שהם מצאו כדי לשמור על האיזון הנפשי בתוך יומיום לא פשוט.

אנשי הרפואה מעבירים את הימים (ובחלק גדול מהמקרים גם את הלילות) בטיפול באנשים אחרים. הם נתקלים באלפי סיפורים אנושיים – לחלקם סוף טוב ולחלקם הרבה פחות. הם נתונים ללחצים, ולא מעט פעמים נאלצים להכריע בשאלות של חיים ומוות. כדי לשמור על הבריאות של עצמם, האתגר האמיתי שלהם הוא לא לקחת את העבודה הביתה, ולהצליח לחייך בסוף היום.

אנשי ונשות מקצועות הרפואה מספרים על העיסוקים הכי מפתיעים – שעוזרים להם לשמור על האיזון.

ד"ר יואב לייסר: הפסל

גיל: 42
מקצוע: כירורג פה ולסת במרכז א.ר.ם אסותא רמת החייל
התחביב: פיסול באבן

כשהיה בן 12, נדבק יואב לייסר בחיידק האמנות. גם אביו הרופא של יואב היה נגר חובב, והעביר לבנו את החיבה ליצירה. יואב החל לקרוא ספרי אמנות, למד אצל אמנים שונים ברחבי הארץ, התנסה בפיסול בעץ, בטון וזכוכית, ולבסוף חזר לאהבתו הגדולה – פיסול באבן. עם השנים הוא למד את שפת הפיסול והעמיק את הידע התיאורטי והמעשי שלו. במקביל, יואב נמשך גם לתחום הרפואה, וחלם לשלב בין שני התחומים.

"התחום בו התמקדתי היה התחום הפלסטי, פה ולסת", מסביר ד"ר לייסר. "מקום שבו האפשרויות הן בלתי מוגבלות. החלום שלי היה להישאר פסל מצד אחד, ולפסל בני אדם מצד שני, ואת זה הצלחתי להגשים עם כניסתה של מדפסת התלת ממד לתחום הרפואה".

ד"ר לייסר מציג את הפסלים הרבים שלו בתערוכות שונות, במוזיאונים ובמלונות בוטיק, ומתייחס ליצירות שלו כמעט כמו לילדיו. הבית שלו מלא ביצירות שהוא מתקשה להיפרד מהן – החל מהבובות הקטנות שיצר בתחילת דרכו ועד לפסלים בגובה מטר – כולם מייצגים את התחנות שעבר במהלך חייו. "תהליך הריפוי ארוך בדיוק כמו תהליך היצירה, גם על המטופל עצמו לוקח זמן לראות את התוצאה הסופית. היום אני יכול ולמר בלב שלם זאת הגשמה מלאה של חלום חיי".

ד"ר משה חייצ'יק: הגולש

גיל: 54
מקצוע: מומחה א.א.ג ילדים וכירורגיית ראש-צוואר, במרכז א.ר.ם אסותא רמת החייל
התחביב: גלישת גלים והופעות רוק בחו"ל

ד"ר חייצ'יק מתעורר בכל בוקר כשבחוץ עוד חשוך, ורץ אל החוף לתפוס גלים לפני שמתחיל יום העבודה. במשך כשעתיים הוא גולש, מנותק מהכל, ומרגיש הכי שלם שאפשר.

מאז שהיה בן 11, הים היה חלק מחייו. מפרשיות, גלישת רוח, צלילה, ג'ט סקי – אין כמעט ספורט ימי שד"ר חייצ'יק לא ניסה במהלך השנים. בשנים שבהן למד רפואה והתמחה, הוא נאלץ להפסיק עם התחביב שנחשב אז בעיניו מותרות, אך לפני כשש שנים חבר הכיר לו את הסאפ, ולאחר מכן את הגלשן, ומאז פרח שוב סיפור האהבה בין הרופא והים.

"התחושה של לתפוס גל היא ממכרת", הוא אומר. "הים, האדרנלין והכושר הם משהו שאתה עושה בשביל הנפש, כדי לאזן את הלחץ היומיומי. כשאתה בים, אתה מנקה את הראש ומתחבר לעצמך מחדש. רחוק מהרעשים, מהטלפונים, מהלחץ שמקיף אותך, אחד על אחד עם עצמך ועם המחשבות. זאת תחושה מדהימה. אני משתדל לעשות את זה לפחות שלוש פעמים בשבוע – בעיקר כשיש גלים. וכשאין אני מרחיק עד סרי לנקה כדי לנקות את הראש.

הגלים הם לא הסיבה היחידה שבגללה ד"ר חייצ'יק נוסע הרבה לחו"ל. אחת לשנה הוא טס לראות מופעי רוק חיים ברחבי העולם. השנה, למשל, הוא כבר הזמין כרטיסים לפורטוגל בדרך לראות את "דפש מוד" ואת "פו פייטרס" על הבמה. "היום ההופעות בחו"ל הרבה יותר זמינות מפעם, והווייב הוא אחר. 40 אלף איש ואווירה מחשמלת שקשה למצוא במקומות אחרים.

הוא כבר ראה את AC/DC, רדיוהד, ניק קייב, איירון מיידן, ועוד היד נטויה. "את המוזיקה הזו אני גם שם בקולי קולות ברכב או במשרד לפני שכולם מגיעים. אבל בחדר הניתוח אני אוהב את השקט. כך אני מצליח לתקשר עם הצוות. את המוזיקה אני משאיר לזמנים שבהם שאפשר 'להתפרק' באמת".

שתף

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
personal
simpotms
departments
acf
Filter by Categories
dep3
Departments
ללא קטגוריה
מאמרים