• אנגלית
  • רוסית
  • ערבית
  • עברית

אבנים בבלוטות הרוק

אבנים בבלוטות הרוק שכיחות במיוחד בבלוטות הרוק התת-לסתיות. קיימות מספר סיבות להיווצרות אבנים בבלוטות הרוק וביניהן: זרימה איטית או הפרשה ירודה של רוק, עיוות בצינור ההפרשה ותוצאה של טיפול ביוד רדיואקטיבי בבלוטת המגן.

הסימנים להיווצרות האבנים הם: נפיחות וכאב עז בבלוטה שמופיע אחרי אוכל. גם מחשבה על אוכל יכולה לגרום לכאב.
נפיחות משמעותית באחת מבלוטות הרוק, עלולה להצביע על גידול באחת הבלוטות. יש לנו שש בלוטות רוק גדולות: שתיים באזור הלחי, שתיים בתת לסת ושתיים תת לשוניות ועוד מאות בלוטות קטנות שמפוזרות בלוע.

הטיפול באבנים בבלוטת הרוק מבוצע כיום בעזרת מכשור אנדוסקופי, בעזרתו נכנסים לאזור הבלוטה ושולפים את האבן החוצה. במידה והטיפול האנדוסקופי לא צלח, עוברים לאופציה הכירורגית וכורתים את הבלוטה.
תפקיד בלוטות הרוק הוא לייצר רוק ותפקיד זה נשמר באופן תקין לחלוטין במידה ובוצעה כריתה של בלוטה אחת או חלק ממנה, עקב גידול באותה הבלוטה.
גידולים בבלוטת הרוק שכיחים בעיקר בבלוטת בת האוזן. 80-90 אחוזים מגידולים אלה הם שפירים, אך בכל זאת מומלץ לכרות אותם, עקב נטייה של חלקם להפוך לממאירים עם השנים.
ניתוחים לכריתת גידולים מבלוטת בת האוזן דורשים מיומנות גבוהה, עקב קרבתו של עצב הפנים, שמעצבב את שרירי הפנים לבלוטת הרוק ולגידולים שבתוכה.


רופאים מטפלים

מתוך מגזין א.ר.ם

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
personal
simpotms
departments
acf
Filter by Categories
dep3
Departments
ללא קטגוריה
מאמרים