• אנגלית
  • רוסית
  • ערבית
  • עברית
טיפול באלרגיה לבוטנים

אלרגולוגיה – סינוסיטיס כרונית

סינוסיטיס כרונית הינה מחלה המתבטאת בחסימה אפית, נזלת מוגלתית, אובדן חוש הטעם והריח וכאבי ראש, למשך למעלה מ-3 חודשים.
הסיבות לסינוסיטיס כרונית מגוונות ויכולות לכלול הפרעות אנטומיות (סטיית מחיצה, הגדלת קונכיות וכו') או אי סדירות אימונולוגיות (מערכת החיסון) הפוגעת ביכולת הגוף לפנות את התוכן ממערות האף. זאת ועוד, בחלק מהמקרים, סינוסיטיס כרונית עלולה להיות הביטוי הראשוני של מחלה רב מערכתית אותה יש לזהות ובה יש לטפל.
הטיפול המקובל בסינוסיטיס כרונית הינו על בסיס סטרואידים (בתרסיס או בטיפול פומי) ותיקון ניתוחי של הפרעות אנטומיות, במידה וישנם. בחלק מהמקרים, למרות טיפול ניתוחי מיטבי, התופעות חוזרות על עצמם לאחר הניתוח.

במרכז הרפואי א.ר.ם אנחנו מציעים אבחון וטיפול המבוסס על שיתוף פעולה אלרגי, אימונולוגי וא.א.ג למטופלים הסובלים מסינוסיטיס כרונית. מטרת האבחון הינה לנסות ולאתר לכל מטופל את הטיפול המתאים לו, מתוך ניסיון להימנע ככל הניתן מביצוע פרוצדורות ניתוחיות ולהוריד את הסיכון לפרוצדורה ניתוחית חוזרת, לאחר שזו כבר בוצעה.

האבחון והטיפול המבוצע במרפאה לאנשים הסובלים מסינוסטיס כרונית כולל:

1. תבחיני עור (טסטים) לפאנל נרחב של אלרגנים נשאפים על מנת לזהות מעורבות של אלמנטים אלרגים במחלה.

2. ספירומטריה (תפקודי ראות) על מנת לזהות מרכיבים של מחלה ראתית חסימתית המופיעה בכ-70% מהמטופלים עם סינוסיטיס כרונית ויש בה כדי להשפיע על הטיפול.

3. הפניה ופענוח של בדיקות מעבדה מתקדמות כולל בדיקות גנטיות, במידת הצורך

4. טיפולים תרופתיים מתקדמים בניסיון להימנע ככל הניתן מניתוח כולל:
• טיפולים ביולוגיים
• דסינסיטזציה
• אימנותרפיה

כלל הבירור במרפאה מבוצע בשיתוף פעולה הדוק עם רופא הא.א.ג המטפל.
החלטה על ניסיון טיפולי תעשה תמיד לאחר התייעצות עם כלל הגורמים המקצועיים ולאחר שיחה עם המטופל בה יוסברו כלל האופציות הטיפוליות על יתרונותיהם וחסרונותיהם.
המעקב אחר התוצאות, תופעות הלוואי ושביעות הרצון ממשיך להיות מבוצע במרפאה באופן שותף כאשר בכל רגע נתון ניתן לבצע הערכה מחודשת של התוכנית הטיפולית.


מתוך מגזין א.ר.ם