• אנגלית
  • רוסית
  • ערבית
  • עברית
טיפול באלרגיה לבוטנים

מרפאה משותפת רינולוגיה (אף וסינוסים) / אלרגולוגיה

העיקרון המנחה את הקבוצה הוא שכל אדם הלוקה במחלה או הפרעה כלשהי הנוגעת לתחומי א.א.ג יקבל את המענה המלא והמיטבי לבעייתו בתוך תחומי הקבוצה. לצורך כך אנו מעודדים בינינו שיתופי פעולה הן ברמת הייעוץ והן ברמת הניתוחים. כך נהנים המטופלים מסיעור "מוחות וידיים" משותף ע"י רופאים בולטים מתתי התמחויות שונות המתכנסים יחדיו.

נוכחותו הפיזית של אלרגולוג/אימונולוג במתחם הקבוצה מאפשרת מגע הדוק ושוטף בינו לבין רופאי הקבוצה. המטופל אינו מופנה מהמרכז הרפואי א.ר.ם אל "הרופא המטפל" בקהילה אלא מופנה ל"מומחה הבית" אשר נמצא בסמוך ונכון בכל עת לדיון על מטופל משותף אשר ניתן לבדקו ביחד ולקבל החלטות מבוססות על מערכת שיקולים רחבה יותר.

ד"ר רוסמן הוא מומחה לרפואה פנימית אשר עבר בנוסף תת התמחות באלרגולוגיה, אימונולוגיה (מערכת החיסון) ואסטמה. הידע והניסיון שברשותו מאפשרים למטופלי הקבוצה להיחשף לייעוץ וטיפול רפואי מעמיק אשר ממצה את אופציות הטיפול הרפואיות המתקדמות ביותר טרם שקילת פתרונות כירורגיים. רופאי הקבוצה יפנו אליו מטופלים הלוקים בסינוסיטיס כרונית, חסימה אפית, אלרגיה, אסטמה, ליקוי במערכת החיסון, רגישות לתרופות ומחלות פנימיות.

דוגמאות:

מטופל עובר בדיקה עם סיב אופטי אצל אחד מרופאי א.א.ג בקבוצה. המטופל עבר כבר שני ניתוחי סינוסים בשל סינוסיטיס ופוליפוזיס כרוניים קשים ועיקשים. הדילמה של הרופא; האם להציע למטופל ניתוח שלישי רחב יותר, או – האם כדאי לשמוע מהאלרגולוג, לאחר שיבצע בדיקות דם, טסטים לאלרגיה ותפקודי ריאה, על התאמתו של המטופל לאחד הטיפולים הביולוגים החדשים שפותחו לאחרונה? ד"ר רוסמן גם יוזמן לחדר, יצפה בבדיקה האנדוסקופית ויקבל כך את התמונה השלמה, תרתי משמע.
לחילופין, מטופל מגיע לאלרגולוג עם תלונת חסימת הנשימה האפית וסיפור אופייני של אלרגיה פעילה לקרדית אבק הבית. טיפולים בתכשירים נוגדי אלרגיה (אנטי –היסטמינים) לא מועילים. האלרגולוג שוקל להתחיל טיפול אימונוטרפי, כלומר – פיתוח חיסון לאלרגן ע"י פרוטוקול של זריקות חודשיות חוזרות במשך 3 שנים. במהלך הבדיקה מתרשם האלרגולוג שהמטופל חסום בעיקר בצד אחד. הוא חושד שהחסימה לא נובעת מאלרגיה ומפנה את המטופל לחדר הסמוך לבדיקה עם סיב אופטי אצל הרינולוג, לצורך שלילת גורמי חסימה אחרים כמו מבנה אנטומי, זיהום חד צדדי או גידול.

שיתוף פעולה כזה בין תחום א.א.ג לאלרגיה/אימונולוגיה ייחודי למרכז הרפואי א.ר.ם ואינו קיים במוסדות רפואיים אחרים.

במרכז הרפואי א.ר.ם, עיקר פעילותו של ד"ר רוסמן תתקיים במשולב עם רופאי ומנתחי היחידה הרינולוגית: פרופ' רועי לנדסברג, ד"ר אריאל מרגוליס, ד"ר מוחמד מסאלחה וד"ר שי שניידר. היחידה הרינולוגית מתרכזת במחלות השונות של מערכת האף והסינוסים. יחידה זו מתכנסת בקביעות לצורך עידכונים מקצועיים, הצגת מיקרים והתייעצויות משותפות. בתחום הרינולוגי מתרחשת בשנים האחרונות פריצת דרך המתבטאת בפיתוח תרופות ביולוגיות חדשות ומבטיחות לחלק מהסובלים מסינוסיטיס כרונית. ד"ר רוסמן רואה בתחום זה את עיקר עניינו ולכן תרומתו לרווחת החולים מבורכת.


מתוך מגזין א.ר.ם

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
personal
simpotms
departments
acf
Filter by Categories
dep3
Departments
ללא קטגוריה
מאמרים