• אנגלית
  • רוסית
  • ערבית
  • עברית

פוליפ במיתרי הקול

לרוב מדובר על ממצא בודד על אחד המיתרים. נגרם מנזק של פציעה, דימום או חיכוך מתמשך של המיתר. כמו יבלת, גם הפוליפ מפריע לסגירה של המיתרים, גורם לקול מחוספס ולא יציב, מונע הפקת קול בטון גבוה.

באיור: פוליפ במיתר הקול

סימפטום

צרידות שהחלה באופן פתאומי ויודעת עליות ומורדות. באופן אופייני מופיע לאחר מחלה עם שיעולים קשים, אירוע של שימוש קיצוני בקול (צעקות חזקות/בכי/צחוק), תקופה אינטנסיבית בעבודה וכו'. התעייפות קולית, קול לא יציב ושונה מהקול הרגיל.

הכנה לפני ניתוח

בדיקת סטרובוסקופיה של מיתרי הקול, בדיקות דם שגרתיות, במידת הצורך צילום חזה ואק"ג.

סיכוני ניתוח

כאב קל בגרון, תחושת רדימות חולפת בצד הלשון. אם יש שיניים רופפות, מודלקות וחולות הן עלולות להיפגע. נעשה שימוש במגן סיליקון מיוחד בזמן הניתוח. אין סיכון לשיניים יציבות, כולל כתרים ושתלים.

פרוצדורות עיקריות במהלך הניתוח

הרדמה כללית, הסתכלות ישירה על מיתרי הקול במכשיר מיוחד הנקרא לרינגוסקופ, שימוש במיקרוסקופ לתצפית קרובה ותלת מימדית על מיתרי הקול. הפוליפ הוא לרוב תוצאה של דימום חד פעמי או חוזר לתוך המיתר. הניתוח כולל את הסרת הפוליפ באמצעות מכשירים מיקרו-כירורגיים ובמידת הצורך לייזר. כמו כן אם יש כלי דם המובילים אל הפוליפ הם עוברים צריבה והעלמה באמצעות הלייזר כדי למנוע דימומים חוזרים.

משך הטיפול

בין 30-60 דקות.

התאוששות

לאחר מס' שעות של מנוחה במחלקה ניתן להשתחרר הביתה.

המלצות לאחר ניתוח

שתיקה מוחלטת לשבוע. דיבור מופחת לשבוע נוסף. המנעות מאוכל חמוץ/חריף/מתובל למשך חודש, המנעות משתיה מוגזת ואלכוהול לחודש. ריפוי בדיבור לשימור תוצאות הניתוח.


רופאים מטפלים

מתוך מגזין א.ר.ם

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
personal
simpotms
departments
acf
Filter by Categories
dep3
Departments
ללא קטגוריה
מאמרים