• אנגלית
  • רוסית
  • ערבית
  • עברית

שיתוק חד צדדי של מיתר הקול

נגרם ממגוון סיבות, הכי שכיחה- סיבה בלתי ידועה. שיתוק חד צדדי יגרום לקול חלש ומתנשם, שיעול וקשיי בליעה.

סימפטום

חולשה פתאומית של הקול, על סף לחישה. תחושה של חוסר אויר וקוצר נשימה בזמן דיבור. יתכנו השתנקות או שיעול בזמן שתיית מים, בליעת רוק ותוך כדי שינה. יכול להופיע באופן פתאומי מסיבה לא ברורה או לאחר ניתוחים כתוצאה מפגיעה בעצב של מיתר הקול (למשל ניתוח בלוטת התריס).

הכנה לפני ניתוח

בדיקת סטרובוסקופיה של מיתרי הקול, בדיקות דם שגרתיות, במידת הצורך צילום חזה ואק"ג. CT ראש, צואר וחזה לבירור הסיבה לשיתוק מיתר הקול כאשר הסיבה אינה ידועה.

סיכוני ניתוח

כאב קל בגרון, תחושת רדימות חולפת בצד הלשון. אם יש שיניים רופפות, מודלקות וחולות הן עלולות להיפגע. נעשה שימוש במגן סיליקון מיוחד בזמן הניתוח. אין סיכון לשיניים יציבות, כולל כתרים ושתלים. במידה ומבוצעת שאיבת שומן יתכן כאב קל סביב הטבור.

פרוצדורות עיקריות במהלך הניתוח

הרדמה כללית, הסתכלות ישירה על מיתרי הקול במכשיר מיוחד הנקרא לרינגוסקופ, שימוש במיקרוסקופ לתצפית קרובה ותלת מימדית על מיתרי הקול. קיימות מס' אפשרויות טיפול: 1. הזרקת חומר מילוי סינטתי למיתר המשותק, 2. שאיבת שומן מדופן הבטן והזרקתו למיתר המשותק, 3. הכנסת שתל דרך עור הצוואר לדחיקת המיתר המשותק.

משך הטיפול

כשעה.

התאוששות

אשפוז להשגחה ללילה.

המלצות לאחר ניתוח

שתיקה מוחלטת לשבוע. דיבור מופחת לשבוע נוסף. המנעות מאוכל חמוץ/חריף/מתובל למשך חודש, המנעות משתיה מוגזת ואלכוהול לחודש. ריפוי בדיבור במידת הצורך.


רופאים מטפלים

מתוך מגזין א.ר.ם

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
personal
simpotms
departments
acf
Filter by Categories
dep3
Departments
ללא קטגוריה
מאמרים