• אנגלית
  • רוסית
  • ערבית
  • עברית

סרטן מיתרי הקול

מתפתח כאשר תהליך טרום סרטני ממשיך להתפשט וחודר מבעד לציפוי החיצוני של המיתר אל תוך גוף המיתר. למרבה המזל סרטן זה מתגלה בשלב מוקדם יחסית שכן הוא גורם לצרידות בשלבים מאוד מוקדמים. בזכות עובדה זו ניתן לטפל במחלה זו בהצלחה רבה במספר שיטות שיתוארו בהמשך.

תמונה 1: סרטן במיתרי הקול:

סרטן במיתרי הקול

תמונה 2: סרטן במיתרי הקול:

סרטן במיתרי הקול

סימפטום

צרידות המוחמרת בהדרגה ללא כל סיבה נראית לעין, ללא קשר לשימוש ממושך בקול. אופייני למעשנים אך יכול להופיע גם אצל לא מעשנים.

הכנה לפני ניתוח

בדיקת סטרובוסקופיה של מיתרי הקול, בדיקות דם שגרתיות, במידת הצורך צילום חזה ואק"ג. במקרה של עישון כבד נדרש לעיתים ייעוץ רופא ריאות. להשלמת בירור נדרש גם CT צוואר וחזה.

סיכוני ניתוח

כאב קל בגרון, תחושת רדימות חולפת בצד הלשון. אם יש שיניים רופפות, מודלקות וחולות הן עלולות להיפגע. נעשה שימוש במגן סיליקון מיוחד בזמן הניתוח. אין סיכון לשיניים יציבות, כולל כתרים ושתלים.

פרוצדורות עיקריות במהלך הניתוח

הרדמה כללית, הסתכלות ישירה על מיתרי הקול במכשיר מיוחד הנקרא לרינגוסקופ, שימוש במיקרוסקופ לתצפית קרובה ותלת מימדית על מיתרי הקול. בדיקה יסודית תחת המיקרוסקופ להערכת גבולות הגידול ומיקומו. הסרת הגידול בשלמות באמצעות לייזר תוך שמירה קפדנית על הרקמות החיוניות לתיפקוד המיתר והקול. נטילת ביופסיות סביב מקום הגידול כדי לוודא כריתה שלמה שלו.

משך הטיפול

בין שעה לשעתיים.

התאוששות

בהתאם לאורך הניתוח ומצב המטופל/ת, ניתן להשתחרר באותו יום או למחרת.

המלצות לאחר ניתוח

הפסקת עישון מוחלטת! המשך עישון יקשה על ההחלמה מהסרטן ועלול לגרום להישנות! שתיקה מוחלטת לשבוע. דיבור מופחת לשבוע נוסף. המנעות מאוכל חמוץ/חריף/מתובל למשך חודש, המנעות משתיה מוגזת ואלכוהול לחודש. ריפוי בדיבור במידת הצורך.


רופאים מטפלים

מתוך מגזין א.ר.ם

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
personal
simpotms
departments
acf
Filter by Categories
dep3
Departments
ללא קטגוריה
מאמרים