• אנגלית
  • רוסית
  • ערבית
  • עברית

ניתוח לייזר

באילו מקרים מבצעים את הפרוצדורה?

במקרים של סרטן הלוע או סרטן הגרון. הסימפטומים שעלולים להופיע הם צרידות המוחמרת בהדרגה ללא כל סיבה נראית לעין, קשיים בבליעה, כאבים בגרון המקרינים לכיוון האוזניים, דימום מהפה, קשיים בנשימה.

הכנה לפני הניתוח:

בדיקת סטרובוסקופיה של מיתרי הקול, בדיקות דם שגרתיות, במידת הצורך צילום חזה ואק"ג. במקרה של עישון כבד נדרש לעיתים ייעוץ רופא ריאות. להשלמת בירור נדרש גם CT צוואר וחזה.

מהו מהלך הניתוח?

הניתוח מבצע בהרדמה כללית, הסתכלות ישירה על מיתרי הקול במכשיר מיוחד הנקרא לרינגוסקופ, שימוש במיקרוסקופ לתצפית קרובה ותלת מימדית על מיתרי הקול. בדיקה יסודית תחת המיקרוסקופ להערכת גבולות הגידול ומיקומו. הסרת הגידול בשלמות באמצעות לייזר. ניתן לבצע ניתוח זה גם באמצעות מערכת רובוטית.

מהם סיכוני הניתוח?

כאב קל בגרון, תחושת רדימות חולפת בצד הלשון. אם יש שיניים רופפות, מודלקות וחולות הן עלולות להיפגע. נעשה שימוש במגן סיליקון מיוחד בזמן הניתוח. אין סיכון לשיניים יציבות, כולל כתרים ושתלים. בהתאם להיקף הניתוח יכולים להיגרם קשיי בליעה בימים-שבועות שלאחר הניתוח.

מהו משך הניתוח?

כ- 3 שעות

מהו זמן ההתאוששות?

אשפוז למשך 2-3 ימים.

המלצות לאחר הניתוח:

טיפול נגד כאבים, אוכל ושתייה לפי היכולת, בהדרגה. המנעות מאוכל חמוץ/חריף/מתובל למשך חודש, המנעות משתיה מוגזת ואלכוהול לחודש. המנעות מוחלטת מעישון.


מתוך מגזין א.ר.ם

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
personal
simpotms
departments
acf
Filter by Categories
dep3
Departments
ללא קטגוריה
מאמרים