• אנגלית
  • רוסית
  • ערבית
  • עברית

השתלת מכשיר שמיעה BAHA

מהו BAHA?

BAHA הינו מכשיר שמיעה מושתל המעוגן בעצם. המונח "BAHA" הינו ראשי תיבות של  BONE ANCHORED HEARING AID. מכשיר זה מתבסס על העברת הקול דרך עצם הגולגולת ישירות לאוזן הפנימית וע"י כך עוקף את האוזן החיצונית והתיכונה.

מי יכול ליהנות מBAHA?

BAHA מיועד לאנשים הסובלים מליקוי שמיעה הולכתי (פגיעה באוזן החיצונית או התיכונה) או ליקוי שמיעה מעורב (קיום פגיעה מסוימת בשבלול של האוזן הפנימית בנוסף לפגיעה באוזן החיצונית או התיכונה) שאינו ניתן לתיקון כירורגי או לשיקום בעזרת מכשירי שמיעה רגילים.

במונח "ליקוי שמיעה מעורב" הכוונה למצב בו יש בנוסף לליקוי השמיעה ההולכתי קיימת גם פגיעה מסוימת בשבלול. על מנת שניתן יהיה ליהנות משימוש במכשיר BAHA חייב להיות תפקוד של שבלול ברמה סבירה, לפחות באוזן אחת. כאשר תפקוד השבלול ירוד בשתי האוזניים לא ניתן להפיק תועלת מ BAHA  (אך ניתן להפיק תועלת משתל שבלול).

מה כוללת המערכת?

המערכת כוללת שתל עשוי טיטניום שהינו בורג המושתל בעצם הגולגולת. אל הבורג מחוברת לחצנית הבולטת מעל לעור. מעבד הקול החיצוני נצמד אל הלחצנית.

כיצד פועלת המערכת?

מעבד הקול קולט גלי הקול ומתמיר אותם לרטט המועבר דרך הלחצנית והשתל ישירות לאוזן הפנימית.

כיצד מתבצע הניתוח?

הניתוח מתבצע בהרדמה כללית או מקומית,  בשני שלבים או בשלב אחד.  לאחר גילוח של האזור המיועד להשתלת הבורג מבצעים  חתך בעור הקרקפת וחושפים את העצם שמאחורי האוזן, הקרויה עצם המסטואיד. בורג הטיטניום מושתל בעצם המסטואיד.

חיבור מעבד הדיבור לבורג ומועד התחלת השימוש במערכת

שלב החיבור של המעבד לבורג מתבצע כשלושה חודשים לאחר שבורג הטיטניום מושתל. ההמתנה נדרשת לתהליך קליטת הבורג לתוך רקמת העצם והפיכתו לחלק ממנה.


מתוך מגזין א.ר.ם